אין אדם בעולם שלא חווה מספר רגשות שונים ביום: אנו יכולים לעבור מבוקר מעצבן לצהריים משמחים ומשם לערב מאכזב במיוחד. לפעמים, אנו רוצים להתאים מעשים לרגשות אלו, שיכולים להעצים או להפחית את התחושות שלנו (לחגוג הצלחות, לצאת מעצבות וכדומה) – אך לא יודעים להחליט מה בדיוק מתחשק לנו לעשות או עם מי. למזלנו הרב, נושא הרגשות והבנתם נחשב כיום לאחד הנושאים החמים בתחום הדיגיטל. כיום, החלו חוקרים בתחום לפתח ולנסות להגיע לניחוש מוצלח של רגשות האדם על ידי קולו, הבעות פניו, מדדים פיזיולוגים וניתוח טקסטים: ביונד ורבל (Beyond Verbal), למשל, היא חברה ישראלית שנוסדה ב-2012 המשווקת אפליקציה לניחוש רגשי של טון הדיבור של המשתמש. מדובר באלגוריתם שמבוסס על מאגר שמאפיין את האינטונציה והניגון בקול, וזה מאפשר להבין איך הדובר מרגיש. האפליקציה כבר מוגדרת בשעון Puls, שמותג על שמו של המוזיקאי האמריקאי Will.i.am,. אפקטיבה (Affectiva) יצרה מערכת לניתוח הבעות פנים הנקראת Affdex והיא כבר נמצאת בשימוש בחברות דוגמת מילוורד בראון, רשת הטלוויזיה CBS ויצרנית הממתקים מארס.CBS  הטמיעו את אפדקס, למשל, בחדרי צפייה במשרדי הרשת בלאס וגאס, כדי לקבל דו"ח על ההשפעה הרגשית של פרקי פיילוט של סדרות על הצופים בקבוצות מיקוד. בעקבות אפקטיבה החלו להתפתח מתחרים רבים בתחום, וביניהם אֶמוֹשנט (Emotient) האמריקאית, אֵנְוִויזוֹ (nViso) השוויצרית ורילאייז (Realeyes) הבריטית. סמנטריה (Semantria) היא חברה שנוסדה בשנת 2011 בארצות הברית ונמכרה בשנת 2014 לחברת Lexalytics ומטרתה היא ניתוח רגשות בעזרת קריאת טקסטים של המשתמש והסקה מהם. וכמובן שלא נשכח את FACEBOOK, שהכניסה לפני כמה חודשים את כפתורי הרגשות שלה, בעזרתם ניתן להגיב על פוסטים עם מגוון רחב יותר של רגשות (כועס, בוכה, בשוק, צוחק, אוהב וכמובן הלייק האגדי).

ולאן מכן? השמיים הם הגבול. החברות הללו משתמשות ברב המידע שהן אוגרות על משתמשים כרגע בעיקר למטרות מסחריות של הבנת הלקוחות. אך כמה כיף לחשוב איך ניתן יהיה לתעד ולאכסן במאגר מידע רגשות גלובלים של אנשים לגבי ידיעות שהתפרסמו ברשת, או אירועי ענק – ולהסיק מכך מסקנות לגבי טיפול נכון באוכלוסיה (החל מהבנת הצרכים הבסיסיים של אוכלוסיה לאחר שרפת ענק, וכלה בירידה של מניות בבורסה). בנוסף, אדם המטופל על ידי פסיכולוג או פסיכיאטר, יקנה למטפל שלו עוד כלי שיעזור לו לראות את השינוי הנפשי שלו במהלך כל היום – ולא רק בפגישה! אבל עד שהטכנולוגיה הזו תיכנס לכל סמרטפון, נותר לנו רק לצפות ההתרגשות.